Mer meditativt

Bare kort innom her for å si at det går bra. Det vil si, det er ganske hektisk, så det har ikke vært så mye tid til blogging.

Det eneste jeg vil kommentere i dag er kurset jeg går på i oppmerksomhetstrening, eller ‘mindfullness’. Kurset er i regi av kreftsenteret på Ullevål, og følger filosofien til John Kabat-Zinn. Boken vi bruker er skrevet av Andries Kroese. En enkel tilnærming til det som i bunn og grunn er meditasjon, uten det religiøse aspektet. Dette er ikke nytt for meg. Jeg har lest om det i mange av bøkene jeg har lest i det siste. Meditasjon brukes jo i yoga, som jeg har trent en del. Og dette brukes også i tai chi og qigong, som jeg også har vært borti. Det har god virkning, synes jeg. Pust, nærvær, tilstedeværelse, åpenhet er noen stikkord.

Til erstatning for fredagsdiktet legger jeg ut lenke til en av mine favoritt-sanger. God bless av Lamb. ‘God‘ tenker jeg kan fylles med det innhold som gir mening for akkurat deg; jorden, altet, gud, jesus, buddha – en profet, en visjonær, en livsvisdom…

Jeg gir et utdrag av teksten her.

You’re gonna feel the wind at your heels you know
You’re gonna feel a sparkle in your step
Everything will touch you in a different way
Let it come, soon come, let it come
’cause I’m gonna make you feel lighter than the air above
Let me breath it into you

Here’s to happiness
God bless the day
That made me feel this way

An angel’s smiling on everything we do
Let them try to stop this good thing growing
’cause there’s no dark cloud
gonna leave a shadow on there
Gotta keep it strong
Keep it true
Keep it strong
I’m gonna build you up
Keep this natural thing
Keep this precious thing
Gotta keep it going on and going strong

lambcover

Cover av Lamb. Med bilde av skjelett.


Dette innlegget ble publisert i Kunst, Livet og merket med . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Mer meditativt

  1. Alt godt sier:

    :storklem:, vonar du får ein fin dag i morgon!

Legg igjen en kommentar

