Fredagsdikt – Atten år

For noen uker siden, mens jeg gikk på strålebehandling, var jeg en tur på polet for å kjøpe en gave. Da jeg sto i kassen, ble jeg spurt om legitimasjon… det tror jeg må være første gang, i hele mitt liv. Nå må det sies at jeg gikk med hengelue og hettejakke, men jeg er jo tross alt 35, så jeg forsto ikke spørsmålet til kassamannen sånn med en gang. Han fikk meg i alle fall til å smile 🙂 Og fikk meg til å tenke på hvordan det var å være 18 år. Så da jeg så en diktplakat om akkurat dette på trikken dagen etterpå, så måtte jeg bare ta bilde av den.

Legg merke til at det i diktet på bildet her står ‘alt av hjerte, blog og sinn var rede‘ – det skal egentlig være ‘hjerte, blod og sinn‘, men jeg synes nå det passet her, i blog’en 🙂

Dagens dikt er av Inger Hagerup.

Trikkedikt

Dikt på trikken

Dette innlegget ble publisert i Kunst, Livet, Mental helse og merket med . Bokmerk permalenken.

2 svar til Fredagsdikt – Atten år

  1. Markus Christoffersen sier:

    Det var fint å ta med seg inn i helgen.
    Tusen takk.

Legg igjen en kommentar

